Jak Koksu został
św. Mikołajem…HardkorowaPaczka
Case Study

 

Celem było zorganizowanie akcji charytatywnej z wykorzystaniem wizerunku Hardkorowego Koksa. Cała akcja miała za zadanie pokazanie ludzkiej twarzy Roberta oraz udowodnienie, że ma równie wielkie serce co bicepsy. Hardkorowa Paczka  była prowadzona bez budżetu komercyjnego i z wykorzystaniem wszelkich dostępnych kanałów dystrybucji, tak by dotrzeć do jak największego grona odbiorców.

 


Cel:
Celem było zorganizowanie akcji charytatywnej z wykorzystaniem wizerunku Hardkorowego Koksa. Cała akcja miała za zadanie pokazanie ludzkiej twarzy Roberta oraz udowodnienie, że ma równie wielkie serce co bicepsy. Hardkorowa Paczka  była prowadzona bez budżetu komercyjnego i z wykorzystaniem wszelkich dostępnych kanałów dystrybucji, tak by dotrzeć do jak największego grona odbiorców.

Strategia:
Wykorzystaliśmy istniejącą już bazę komunikacyjną Roberta do zaanonsowania akcji. Postawiliśmy na pełną transparentność – wszystkie informacje o zebranej sumie pieniędzy dostępne były do wglądu dla każdego,  wraz z udostępnieniem zrzutów ekranu z konta bankowego, na które trafiały datki. Uczestnicy Hardkorowej Paczki mogli wylicytować trening z Robertem Burneiką w Polsce.

 

Grupa docelowa:
Osoby w wieku 13-25 lat; kobiety i mężczyźni.

 

Realizacja:
Podstawowym problemem akcji było powszechne określenie Roberta jako Hardkorowego Koksa, o ile w przypadku jego internetowej popularności był to plus - nie już każdy z nas byłby skory do przekazania pieniędzy "koledze z siłowni". Dlatego też w momencie startu borykaliśmy się z problemami pomówień i zaklasyfikowania Hardkorowej Paczki jako akcji stricte komercyjnej.  Walka ze stereotypami zakończyła się jednak sukcesem. Udało się jednak przełamać stereotyp stawiając na otwartą komunikację. Wszystkie podejmowane działania oraz informacje o zebranej sumie pieniędzy byłe dostępne dla każdego zainteresowanego.

W budowaniu relacji z fanami, zasadniczą rolę odegrał facebook, na którym udało się zebrać w ciągu niespełna miesiąca, ponad 7 tyś fanów.

Akcja rozpędziła się na dobre po wizycie Roberta Burneiki w studio „Dzień Dobry TVN”.  Następnie zostały przygotowane filmy z Robertem, pokazujące jego wielkie serce i szczery przekaz.

W ramach Hardkorowej Paczki powstała aplikacja, umożliwiająca typowanie domu dziecka, w którym Hardkorowy Koksu miał osobiście wręczyć prezenty. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu firmy Burneika SportsOptivitaNutrition (współtwórców akcji) udało się pozyskać wsparcie gwiazd sportu takich jak Denis Wolf, Randy Couture czy Frank Mir!


Zakres pracy Agencji:

  • analiza grupy docelowej
  • przygotowanie i obróbka wideo 
  • komunikacja na facebooku
  • organizacja wizyty Roberta w Polsce
  • kreacja graficzna akcji
  • przygotowanie aplikacji na facebooku


Efekty akcji:

  • 7538,10 zł zebranych w trakcie akcji
  • 29489 wyświetleń aukcji z treningiem Roberta
  • 7500 fanów na facebooku
  • 2500 głosów oddanych w głosowaniu na domy dziecka
  • 50 domów dziecka dodano do listy głosowania
  • 150 tys odtworzeń filmów promujących akcję na youtube
  • Moda na zmianę avatara "Wspieram Hardkorową Paczkę"


Wspierali nas w działaniach na terenie Warszawy:

  • Lewis PR
  • Dobra Communications

 

Zobacz oficjalna stronę akcji

 

Wróć ...

Chariot PL
Chariot EN